Collab #4

Collab #4

“Bringabiznisz” – Neuzer, a rejtőzködő magyar termék

Biciklizni trendi, és egyre inkább az. Hogy miért? Az okát csak találgathatjuk. Többen aggódnak az egészségükért? Vagy a környezetért? A túrázók mellett a városi kerekezők is egyre többen vannak, a biciklizés vitathatatlanul szupertrendi. A Neuzer alapítójának azonban nem friss a szenvedélye a kétkerekűek iránt: közel harminc éve gyárt biciklit, saját bevallása szerint szenvedéllyel. Hogy lehet egy műszaki cikket érzelmekkel feltölteni? És te tudtad, hogy a termékek felét exportáló Neuzer magyar vállalkozás? Mit változtatott az évtizedes működésen, hogy hirtelen divatos lett a termék? És mi a kihívás egy tervezőnek, ha alkalmazottként vehet részt egy cég munkájában, ahol ráadásul a technikai tökéletesítés mindenek előtt való?

2018. április 26. 18:00
Helyszín: NyolcTíz, 1061 Budapest,
Király u. 8-10.

Vendég:

  • Neuzer András, a Neuzer Bicycle Company alapítója és Varga Mihály, a cég vezető dizájnere

Beszélgetőpartner:

  • Schmidt Andrea // MOME+
    Közgazdász-szociológus, diplomáját pénzügy-szociológia szakon szerezte a Budapesti Corvinus Egyetemen. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Elméleti Intézetének egyetemi adjunktusa és az MTA Társadalomkutató Központ Szociológiai Intézetének tudományos munkatársa. 2008 óta tanít az egyetemen, ahol elsősorban gazdasági, vállalkozásfejlesztési tantárgyakat oktat, illetve szociális design projektek kidolgozásában, oktatásában és megvalósításában vesz részt. Koós Pállal közösen 2013 óta vezeti a MOME+ kísérleti Inkubációs programot. A projekt missziója, hogy a tehetséges alkotókat és fiatal tervezőket segítse elindulni pályájukon, illetve elősegítse a MOME-hez kötődő kiemelkedő szakmai eredmények és projektek társadalmi és gazdasági hasznainak minél szélesebb körű kiaknázását.

Elsősorban biciklit épít, nem márkát

Collab
Garázsban esztergált bicikli fékpofákkal indult a ma már négymilliárdos bevételű Neuzer Kerékpár története. Az alapító, Neuzer András a COLLAB #4-en őszintén beszélt arról, hogy hogyan akar kevesebbet dolgozni, hogy miért nem foglalkozott márkaépítéssel, és, hogy mit használ ma is a szocializmusban tanult dolgok közül.

Tovább a BudapestLAB cikkére…